Pink & Blue s Returpolicy
Vi vill alltid att du skall vara nöjd med din Pinkyblue produkt och få möjligheten till att öppna förpackningen för att titta närmare på ditt köp. Om produkten inte är vad du förväntat dig har du möjligheten att skicka tillbaka varan till oss.
Vänligen notera, alla produkter som returneras skall vara oanvända, otvättade och rena. Originalförpackning samt prislappar får inte slängas eller tas av.

Du kan inte returnera rosetter, hårband, personlig brodyr eller presentinslagning.

Från och med att du mottagit din vara har du alltid 14 dagars ångerrätt och kan då skicka tillbaka en vara till oss för full återbetalning exklusive returfrakt á 59 kr.

Är en vara är oss tillhanda efter 14 dagar men inom 30 dagar erbjuds du ett tillgodokvitto minus fraktkostnaden.

Pink & Blue är inte ansvariga för returer som inte kommit tillbaka till vårt lager. Vänligen spara ditt försändelse-ID så att du kan följa varan hela vägen till vårt lager.
Hur gör jag för att returnera en vara?

  1. Logga in med din mailadress på vår hemsida och fyll i de produkter du önskar returnera.
  2. Efter att du ansökt om din retur kommer du få svar om returen är godkänd eller ej inom 24 timmar, bortsett från helger, röda dagar och reaperioder då vi har lite längre svarstid. Om du beställt din order med Postnord får du en QR-kod skickad till din mail som du visar upp för ditt närmsta ombud.
  3. Lägg tillbaka varan i förpackningen och lämna in hos ditt närmsta ombud. Spara alltid inlämningskvittot då Pink & Blue inte ansvarar för paket som inte kommer till oss.
  4. Så fort din retur är mottagen och godkänd får du ett bekräftelsemail av oss, det kan ta upp till 2 veckor innan vi mottagit din retur.

Reklamation
Gällande möjliga reklamationer på Pink & Blue följer vi konsumentköplagen.

Innan du skickar tillbaka varan till oss, ta ett foto på den defekta produkten.
Vänligen maila bilden och beskriv problemet till vår kundservice administration@pinkyblue.se. Döp ämnesraden med “reklamation”.

Pink & Blue står för fraktkostnaden tillbaka vid godkänd reklamation.
Vår kundtjänst hanterar endast reklamationer där varan är köpt online.
Vi erbjuder alltid: 1. Lagning 2. Ny vara 3. Återbetalning

Vänligen returnera varan till:

Pink & Blue
Vasagränd 3
17753 Järfälla
Sweden
Om en tvist skulle uppstå följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Ej uthämtat paket
Om du inte hämtar ut ditt paket hos ombudet inom den tid som anges, skickas det tillbaka till oss och en avgift på 100 kr kommer då att läggas till på din betalning.